zaterdag 25 februari 2012

Probleem: de hamster en haar kringloopvondst

Zoals (gelukkig) een flink aantal medebloggers, ben ik een echte kringloopfanaat.
Als ik ergens moet zijn waar ook een kringloopwinkel in de buurt is, probeer ik altijd even een kijkje te nemen.
(noem je dat dan eigenlijk een verslaving???)

Dus zo ook toen ik vorige week naar mijn zus ging, maar zij iets later thuis zou komen dan de bedoeling was. In plaats van bij haar voor de deur in de auto gaan zitten wachten, zocht ik snel naar een leukere plaats om de tijd door te brengen. En dat werd een kringloopwinkel bij haar in de buurt.
Ik verklapte al dat ik daar weer gezwicht was voor een paar leuke bolletjes wol.
Maar ik vond nog meer.....

Op verschillende blogs zie ik de mooiste zelfgemaakte enveloppen voorbij komen, gemaakt van bladzijden uit boeken en dergelijke. En dat leek mij ook wel wat.
Dus toen bij de kringloopwinkel ALLE BOEKEN maar 50 cent per stuk kostten, nam ik een paar boeken mee met grote bladzijden met daarop mooie foto's. Lekker stevig papier om enveloppen van te maken, dacht ik.


En dat zijn ze natuurlijk ook. Ze zijn prachtig.
En daar komt dan mijn probleem om de hoek kijken:
Ik vind ze zo mooi. En de foto's zijn zo geweldig om te zien. Dus nu kan ik het gewoon niet over mijn hart verkrijgen om erin te gaan knippen.
Dus krijg ik gelijk de hamsterneiging om ze dan toch maar te gaan bewaren.
Ben ik nou de enige die hier last van heeft?????

P.S. Helaas hadden ze geen handwerkboeken (meer). Of misschien juist maar beter ook. ;-)

10 opmerkingen:

Lief en Mooi zei

Hier ook zo'n kringloopverslaafde;-)
Ik vermoed dat je hier de geweldigste enveloppen uit gaat knippen/snijden.
Mijn man heeft laatst voor mij een enveloppenmal gezaagd uit triplex; superhandig!

wannesraps zei

Ik kan mezelf niet bestempelen als verslaafd aan kringloopwinkels, waarschijnlijk door mijn gebrek aan tijd. Maar ik kan wel zeggen dat ik een hele grote liefhebber ben van kringloopwinkels en zelfs vooral van rommelmarkten. Ik ben juist terug van mijn dochter af te halen in de buurt van de kringloopwinkel, maar ik heb er niets gevonden deze keer... ook geen handwerkboeken, geen naaigerief (ik vind hier nooit naaigerief of stof ;o( ), maar ik heb wel een koopje knopen op de kop getikt in een winkeltje in de buurt,...
Veel plezier met je kring-lopen ;o)
Maren

Andina zei

Haha, leuk verhaal! Ik kom er ook niet zo vaak, maar als ik er kom, of op rommelmarkten, kijk ik altijd naar stofjes, wolletjes of haakboekjes. Overigens vaak zonder resultaat:-(

Annemieke de Ruiter zei

Hier nog eentje....ik vond vandaag weer eens een stoel. Helaas vind ik ook nooit eens een leuke retrolap ofzo. Wel veel te veel boeken ;-)

Anoniem zei

Ik kan je wel aanvoelen. Hoewel ik niet zo vaak in de kringloop kom, heb ik wel vaak dat wat ik heb ook zo blijft als het is. Anders neem ik het niet mee.

Lieve groet,
Gerry

Dream on the wave zei

Jammer genoeg hebben we op het eiland geen kringloopwinkel...anders wist ik het wel. En ik vind het altijd heel moeilijk om een boek kapot te maken, ook al is het voor een knutselproject.
Ben trouwens wel benieuwd wat dat voor enveloppen zijn. Moet ik misschien even googlen.
Hartelijke groet, Frieda

Zaanse Zolder zei

Yep, is een verslaving :-)
Maar wel een leuke en tamelijk ongevaarlijke toch?!
mmmmm verknippen of niet..... misschien deze dan bewaren en dan bij een volgende bezoek echte verknip-boeken scoren?

Een huis in de straat zei

Ik zou hetzelfde probleem hebben, te mooi om erin te knippen.
Als ik naar de kringloopwinkel ga, heb ik meestal iets mee om daar achter te laten. Dus dan vind ik dat ik wel iets mee naar huis mag nemen dat ik mooi vind. :D

Willy zei

Ik probeer er zo weinig mogelijk te komen want ik vind veel leuk!
Knippen in boeken kan ik ook maar moeilijk, zou ik pas doen als ik het boek dubbel heb. Dus zorg dat je de boeken dubbel krijgt ;)
Groetjes

Aankleedpopje zei

Dames, dankjulliewel voor het begrip en de goede tips. ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...